Äntligen är vi inne i maj!

Godmorgon, herremindag vad det var länge sen jag var in och skrev något senast. Men dagarna verkligen bara springer iväg och när det har funnits en lucka då har jag varit så vansinnigt trött. Sista delmomentet innan sommaren och efterlängtad semester bjöd på en hårdstart förra veckan. Så jag har pluggat och pluggat varenda ledig minut inför det som komma skall. Knut håller mig oftast sällskap vid datorn och det gör det hela lite enklare. I förra inlägget skrev jag att vi jagade efter våren, i förra veckan och nu i helgen fick vi en försmak på sommar och vi hade 24 grader varmt i skuggan!!! Galet!🌞 men helt underbart! På ett kick blev gräsmattan grön och det spritter i träd och buskar. Älskar verkligen den här tiden. Så fantastisk fin när den första grönskan kommer.🥰
Vår bäck har svämmat över av smältvatten och vi blev plötsligt med sjötomt!😃 något som vi tog fasta på direkt genom att fylla luft i Olles båt och så var leken igång.🥰
Ni ser ju så mycket vatten det är, funkade även bra att fiska i hälsar Olle även fast jag gissar att jag kommer få leta igen ett och annat drag.😃
Sista april kom och vi drog ihop en liten brasa som vi eldade med grannarna, en härlig kväll med huset fullt av trevliga människor.🥰
Dagen efter var vissa segare än andra, inte jag och barnen dock som tog tillfället i akt att gå ner till älven och tog vårens första kast på öppet vatten.🌞
Härligt, härligt även fast vi inte kände ett endaste napp.😅
Tänk att all vattenlek är så kul?!
Hästarna myser på och nopprar ivrigt i sig av det gröna gräset, oj så de längtar efter gröna beten och ljumma sommarkvällar.
Nu är det snart dags att starta vardagen igen och nu får jag åter vara på jobbet efter 7 veckors vfu och inneveckor.😃 Det känns väldigt bra! 
Såhär ser dagarna mer eller mindre ut och det formligen snurrar i huvudet med begrepp och teorier. Men hörrni nu kör vi! Hoppas ni mår bra och får en fin start på veckan!🌞😊
 
#1 - - Monica Edholm:

Härlig bild på Kerstin!
Jag skulle tro att du får lägga ner en massa energi på
att läsa sånt som du aldrig kommer att ha nån nytta av I ditt kommande jobb.
Såna är utbildningar nuförtiden.







Svar: Den tanken slår mig med titt som tätt. Många böcker är dessutom förskönade och långt ifrån hur verksamheten ser ut.
Ylva Knutsson